Pages

18 Ara 2022

Frida Blanket Yarım Motiflerin Açıklaması


Selamlar
Yarım motiflerde çok detaya ihtiyaç duymadım. Sonuçta ördüğümüz motiflerin yarım halleri :))
7. motifin yarımı için yeniden papatyamız yapılacak. 


Ana renkle yine 6 tane yuva yapılacak. 3 tanesini motifi örerken kullanacağız. kaln 3 tanesini ise battaniye bittiğinde kenarını örerken kullanacağız.


Oluşturduğumuz yuvaların ilkine 6 trabzan, sıradakine 5 trabzan, sıradakine 6 trabzan yapacağız. 


5 sıra boyunca yanlardan artırarak motifi büyütüyoruz. Aralarda 1 zincir çekmeyi unutmayalım


Tam motifte yaptığımız gibi altıncı sırada artırmaya devam ederek 1 zincirle geçilen yere 3 tane trabzan öreceğiz. Son sırada bu 3 trabzanın ortasındakine 3 tane tekli trabzan yapıyoruz. Aralarda tekli trazanlarla bitiriyoruz. Bu arada tekli trabzandan kastım çakma sık iğne denilen örme şekli. Yarım trabzan ya da tekli trabzan da deniliyor. :)) 
Bu motiften de 4 tane örmemiz gerekiyor 


Diğer yarım motifimiz 6. motifin yarısı. Daha önceki motiflerde açıkladığım gibi popcornlu motiften oluşuyor orta kısmı. 


Popcornların arasında 3 zincirle geçtiğimiz yere ana renkle 3 tane tekli trabzan yaparak başlıyoruz. 1 zincir çekip diğer araya geçiyoruz. 5 tane tekli trabzan yapıyoruz. 1 zincir çekip diğer araya 5 tane tekli trabzan yapıyoruz. 1 zincir çekip diğer araya 3 tane tekli trabzan yapıyoruz. Yani 3-5-5-3 


3 sıra boyunca kenarlardan artırarak motifi büyüteceğiz. Dikkat etmemiz gereken noktalar. Tekli trabzanla başlamıştık üst sıralar normal ikili trabzan olacak. Aralarda yine 1 zincir var. Sağda ve solda kalan dilimlerde kenar kısımlarında artırma yapmıyoruz. Sadece iç kısımlarda artırma yapıyoruz. Resimden anlaşıldığını umuyorum. 
Bundan sonrasını yazıp kafanızı karıştırmayacağım. 6. motifi örerek geldiyseniz fotoğraflar yeterli olacaktır.. Örmeyenler ise önce 6. motifi örsün derim :)) 
Bu motiften de 4 tane örülecek.





Bu şekilde motiflerin anlatımı bitti. Benim motiflerde eksikler çok. Bu arada ciddi bir iş yoğunluğum var. Bakanlığın düzenlediği bir hizmetiçi eğitim programında eğitim görevlisi oldum. Verilecek eğitimin içeriğini hazırlamaya çalışıyorum. Motifleri hemen örüp yetiştirmem mümkün olamaz yani. Ama yeni yılın ilk ayında ilk işim bu battaniyeyi birleştirmek. Kenar sıraları falan hepsini açıklayacağım. Bekleyin beni anacım :))) 
Sevgiler.

 

2 yorum:

uzmanamator dedi ki...

eline sağlık çok tatlış oluyor u motifleri ilk gördüğümde gözüm korkmuştu ama örmesi çok keyifli idi

deeptone dedi ki...

pekiii teşekkür ederiiiz :)