Pages

24 Ara 2022

Kendime Ait Bir Oda


Selamlar
Yazdım mı daha önce hatırlayamadım. Milli Eğitim Bakanlığı okullar arası etkileşimi artırmak, iyi örnekleri görünür hale getirip, çoğaltmak maksatıyla idareci hareketliliği adında hizmet içi eğitim programı başlattı. 
Türkiye çapında 10 okulda bu eğitim verildi. Her okula 10 farklı ilden okul müdürleri ve müdür yardımcıları geldi ve okullarda uygulanan iyi örnekleri yerinde gözlediler. Benim okulumda eğitim veren okullardan biriydi. Müdürüm, okuma etkinliğinin de gelen müdürlere tanıtılmasını istedi ve biz de grupla bir çalışma yaptık. Süreç diğer postun konusu olsun. Bu sürece hazırlanmak elbette yoğun ve yorucuydu. O yoğunluğu arasında kendime ayırdığım zamanlardan bir kesitle geldim bugün. 
Minnoş kızımın sabah akşam beni eğlendirecek bir maskaralığı oluyor. Ya göbeğini açıp beni baştan çıkarıyor ya böyle acıların çocuğu modunu alıp merhametimi celbediyor. Vanilya Hanım'da numara bitmez :) 


Etkinlik için Yavuz Bülent Bakiler'in Üsküp'ten Kosova'ya isimli kitabını hazırladık. Kitap 204 sayfa ve 1976 şartlarında Balkanlara yapılan bir ziyaretin notları. Bir yandan gezi yazsısı, bir yandan da dil, tarih, kültür ve kimlik üzerine de vurguların olduğu bir kitap. güzel ürünler çıktı paylaşırım inşallah. 
Şal, tasarım şallardan biri Haruni şal. Seyrettiğim tek dizinin kadın kahramanını canlandıran oyuncu için ördüm. Sosyal medya üzerinden sohbet edince sıcakkanlı ve samimi sohbeti beni etkiledi. Benden bir hatıra kalsın istedim. 


Tevafük zannederim bu soruyu vaktinde görmem. Normalde bu yarışmayı seyretmiyorum. Daha doğrusu saat 21'den sonra televizyon seyretmiyorum. Denk geldi ve gördüm. Sizde ya görmüş ya duymuş olmalısınız. Milyonluk soru ve malesef cevaplanamadı. Bugün, modern klasikler seri seri okunuyor, Dünya klasikleri yine öyle. Tabi ki okunsun. Bende okuyorum hatta tavsiye ediyorum ama bizim kendi klasiğimiz Dede Korkut. Ben çok üzüldüm  genç çocuğun bilemiyor oluşuna. Keşke kendimize ait değerlere daha çok sahip çıksak. Daha çok öğrensek. 


Futbolla en alakasız benim bile dikkatimi çekecek kadar renkli geçti bu defa Dünya Kupası. Fas'ın başarısına çok sevindim. Kalıcı olur inşallah. 


Şu an adını hatırlayamadığım yabancı bir You Tube hesabında gördüm şirin çorapları. Bir dosta hediye göndermek için ördüm. Sanırım yine öreceğim. Çok eğlenceli. 


Nanuka'nın şalı bitti. gönderdim bile. Özelden dönüp teşekkür etmesi beni mutlu etti. Aldığım enerji çok da yerindeymiş, yanılmamışım. İyi günlerde kullansın canuka :) 


Geçen hafta çarşamba gününe karla uyandık. Şu an hava buz gibi. Kar kalmadı ortalıkta ama soğuğu yerinde. Her şey vaktinde güzel Kış olunca insanın canı kar görmek istiyor. Erciyes'e yağdı sanki. Gitmek lazım. İnşallah diyelim. 
Selametle.

 

6 yorum:

ruşyena dedi ki...

Bayılıyorum tatlış vanilya hanıma... Son iki yüz yıldır kültürel asimilasyona uğramışız, bizi biz yapan değerler formatlanmış. İnternet sayesinde dünya küçülüp evlerimize girince daha da beter olduk. Kpop larla büyüyen nesil dedekorkutu nereden bilsin! Erciyes'e kar çok yakışır. Siz de yapıyor musunuz? Biz Erciyes'e çıkan yol kenarında karın içinde mangal yakar, piknik yapardık. Orada sucuk ekmek yemenin keyfi bir başkaydı. :)

duygu özkan dedi ki...

Okulda yoğunmuş işler kolay gelsin. :) El emeği ürünler çok güzel olmuş, hepsi harika.

mavilale dedi ki...

sevgili Ruşyena gerçekten çok üzüldüm bu kadar kolay bir soru olması gerekirken cevaplanmamasına
erciyes kar sucuk ekmek en sevdiğimiz :)

mavilale dedi ki...

Sevgili Duygu iki gün aksiyon hiç bitmedi :) şimdi de yazılı maratonu :) sevgiler

Nilgün Komar dedi ki...

eline sağlık canım, sahibi de güle güle kullansın şalını..

deeptone dedi ki...

üsküpten kosovaya mıı ne güzel yaa ama gezi çok eskiymiş :)