Pages

29 Mar 2022

Repo gününden notlar


Selamlar 
İkinci dönemin başından itibaren pazartesi günü nöbet tutup salı günü okula mola veriyorum.
 Pek keyifli bir ders programım var. Evde olunca kahvaltıya özeneyim dedim. Taze ekmek kokusu en iyisidir dedim ve ekmek pişirdim.
Eşimle eski bir TRT dizisi olan 7 güzel adamı seyretmeye başlamıştık. Ben çok müsait olamıyorum ama bugün 2 bölüm seyrederek 22. bölüme geçtik. 


Babamıza yelek örmeye başladık ama Vanilya Hanımın iplere olan zaafı işimizi epey zorluyor😄

Hafta sonu, Şehir Akademisinin atölyelerine katıldığımı söylemiştim. Tarihi bir binada, Kayseri Lisesinde eğitim alıyoruz.


Kayseri Lisesi, 2 cumhurbaşkanı çıkarması ile bilinen bir okul. Turgut Özal ve Abdullah Gül'ün mezun olduğu lise. Fakat bundan daha önemli bir misyonu var okulun. Çanakkale Savaşı sırasında mezun veremeyen liselerden biri. 😢


Lisede şehit öğrencilerinin anısına böyle bir bölüm oluşturulmuş durumda. Ruhları şad olsun.










Bina çok zevkli İkinci kat koridorda 6 tane piyano var bu şekilde. Okul binalarımiz böyle estetik kaygıları ile yapılsa öğrencilerimiz daha özenli olma ihtiyacı duymaz mı sizce de. 

Ramazan hazırlığına da başladık evde. Eğleniyorum kenid çapımda bitince paylaşırım. 
Selametle....


5 yorum:

Derya dedi ki...

Okula gerçekten bayıldım hayran kaldım, ama Çanakkale'ye giden yavrularım için içim cız etti tüylerim diken diken oldu o diplomalarını görünce, allahımmm :( allah rahmet eylesini ruhları şad olsun..
Vanilya hanım ip sever tabi napsın onun da kendi ipi olursa diyeceğim ama yok yine de öteki de dikkatlerini çekiyor,
Eski okullar çok ama çok özenli ve gerçekten bir ilim irfan yuvasına yakışır şekildeymiş, şimdi apartman dairesinden bozma lise ve üniversiteri gördükçe böyle okul mu olur derim hep okul böyle olur işte hem okuması hem çalışması insana çok şey katar ve keyiflidir.. Sevgiler Zeynepcim :)

ruşyena dedi ki...

Ben de memleketimin en köklü ve tarihi lisesinde okudum, pek çok imkana sahiptik, hâlâ çok özler, çok severim ama bu lise çok daha karakteristikmiş. Zaten okul dediğin de böyle olmalı. En son çalıştığım özel lise bir kaç sınıf ve kantinden başka hiç bir şeyi olmayan daracık bir apartmandı. Çocuklar da gezmeye gelir gibi geliyorlar, dersler bitince etütlerden kaçmak için bahane arıyorlardı. Biz okulumuzda fazladan zaman geçirmek için can atardık. Aktivitelerden başımızı alamazdık.
Mezun olamadan şehit olan gençlerin ruhları şad olsun. Günümüzün gençleri de o köşenin önünden geçerken o ruhu örnek alıyorlar mıdır acaba?

mavilale dedi ki...

Bu tarihi bina artık müze. Ama aktif olan Kayseri Lisesi aynı bahçede bu binanın arkasında. Özel okulu bilmem ama devlet okulunda bazı öğrenciler var hala dokunabildigimiz. 💕

mavilale dedi ki...

Eğitim vermekmiş amaç. Şu an bqzi sınıflarda bekçilik yapıyorum hisisnden kurtulmak kolay olmuyor. 😢

pelinpembesi dedi ki...

Nasıl güzel bir lise. ömür boyu çalışmak isterdim herhalde. Ama iyi bir noktaya parmak bastın, tüm okullarımız yüksek bir estetikle düzenlense çocuklarda otomatik olarak bunları koruma,gözetme ve sahip çıkma güdüsü oluşacaktır. bunlarda yoktu gerçi, yavaş yavaş oluşuyor bazı şeyler. biz fazla görememiş olsak da..