Pages

2 Mar 2020

Her ay bir film, bir kitap etkinliği (Parasite)


Selamlar
Son iki yıldır ekran diyeti yapıyordum. Öyle olunca film yada dizi sektörüyle kopmuştum. Sevgili Gonca’nın başlattığı her ay bir kitap bir film etkinliği benim için iyi oldu. Bu etkinlik olmasa Parasite filmini neredeyse duymayabilirdim. Gerçi bir ara izlenecek site yok diye film değişti, gerçi ben o filmi de seyrettim :) ama Kayseri’de bir sinema salonu Parasite'yi getirince, atlamayalım dedik.
Aslında bir haftayı geçti seyredeli. Ama hayat şartları, sonra da malum milletçe duygu durumumuz yazmamı geciktirdi. Ama filmin işlenişi ve konusu o kadar enteresan ki, üzerine birkaç kelam etmeden geçmek istemedim.
Birkaç tane Kore dizisi seyrettim ama ciddi bir fanları sayılmam. Makul süreleri ve konuyu hikâye edişlerini beğenirim. Bu filmde malum bir Kore filmi. Fakat benim seyrettiğim dizilerdeki gibi minnoş hikayelerden değil. :)
Film iki ailenin etrafında dönüyor. Park ailesi, hikayemizin zengin ailesi. Kim ailesi ise, hikayemizdeki fakir aile. Sanırım yönetmen bizim Kim ailesinin yanında yer almamızı planlamış. Genel görüntü de o yönde. Ama o ailenin ahlak kriterleri benim için korkunçtu. “Amaca giden yolda her şey mübahtır” anlayışı, beni her daim ürkütür. Ailenin oğlu ve kızı iş bulabilmek için, malum sahte evrakları düzenlediler, bir şekilde işe girdiler. Buraya kadar anlayış gösterilirim. Benim kişisel değerlerime buda ters ama şartları düşününce kabul edilebilir bulalım. Ama evim şoförü ve hizmetçisini işten attırıp, baba ve anneyi işe aldırma maceraları bana “yok artık “dedirtti. Hayat şartları ne kadar zor olursa olsun, bir başkasının üstüne basarak yol almak ve bunu bu kadar doğal yapmak çok ürkünç bence.
Filmimizin zengin ailesi, hikâyenin en zavallı grubu. Çoluk çocuk hepsi, vahşi doğada yalnız kalmış gibiydiler :) Hele de evin en küçük oğlunun travması bile, diğer sosyal sınıf nedeniyle ortaya çıktığı düşünülünce, Kore’de varlıklı olmak maddi manevi tehlikede olmak sanırım. :))
İşin açıkçası, seyredeli epey bir zaman olunca ve bu süreçte çok şey olup, zihnim dağılınca, toparlamakta zorlanıyorum. Ama bulursanız mutlaka seyredin derim. İnsana sosyolojik, kültürel ve ahlaki açıdan analiz imkânı veriyor. Mesela ben nete düştüğünde mutlaka bir kere daha seyredeceğim.


Beş şiş çorap açıklamasında son düzlükteyim. Fotoğrafları çektim. Resimleri düzenleyip, yazıyı hazırlayacağım. Yarın değilse çarşamba günü yayınlamış olurum. 



 Bu ara kendimce bir karar aldım. Her paylaşımımda ulaşabildiğim kadarıyla şehitlerimizden birinin fotoğrafını paylaşacağım. Ben onun aziz ruhu için bir Fatiha okuyacağım. Paylaşımımı gören herkesten de rica ediyorum, lütfen sizde okuyun. Bu babayiğit Bursa'lı Tolga Can Yılmaz. Rabbim gani gani rahmet eylesin. Yattığı yer nur olsun.

Evet maalesef hayat devam ediyor ama bu ara biraz böyle devam ederse kendimi daha iyi hissedeceğim. 
Allah'tan, bizim huzurumuz için gece gündüz terini döken, kanını döken yiğitlerimize,hayırlı zaferler diliyorum. Yolları açık olsun.
Selametle…


10 yorum:

Sosyolog Ana dedi ki...

Şehitlerimizin resmini paylaşıp dua istemeyi ne kadar güzel düşünmüşsünüz fikrinize sağlık..

mavilale dedi ki...

inanın o lanet geceden beri kafam zonkluyor yediğim içtiğim her şeyin tadı kaçtı. ama onların şerefli mücadelesi bana yol gösterdi. her paylaşımda bir tane derken belki 2 ay 3 ay onları yeniden hatırlayıp dua edebileyim istedim. vahlanmaktan daha iyi bir yol diye düşündüm. duygumu paylaştığınız için teşekkür ederim.

ezgi dedi ki...

Öncelikle hepimizin başı sağolsun.

Bir kitap bir film paylaşımı çok hoş.. Kaliteli film ve diziler bana hep ilham verdiği için ve onu da bir sanat dalı olarak kabul ettiğimden izlemeyi çok seviyorum. Ama televizyonun kendisini ve halka sundukları programları sevmiyorum..

Parazit benim de listemde, bakalım ne zaman sıra gelecek. Çoraplarına ayrıca bayılıyorum <3
Ellerine sağlık sevgilerimle

mavilale dedi ki...

bir film bir kitap bana iyi oldu. helede film seyretme konusunda motive ediyor. epey zamandır film seyretme konusunda isteğim kalmamıştı. ama bende beni düşündüren, sorgulama yapmama neden olan film ve dizileri seyretmeyi seviyorum. parazit için diyeceğim tek şey ilginç :)

deeptone dedi ki...

parazit çok ilginçti yaa evet. şehitler, ne hoş biriymiş ki fotideki.

mavilale dedi ki...

sinema afişinde sinirlerinizi bozacak bir hikayeye hazır mısınız gibi bir ifade vardı. çıkışta çok haklı bulmuştum bu ifadeyi. :))
tolga kardeş, nur içinde yatsın. sevgiler

Gonca dedi ki...

Parasite bazı noktalarda yok artık dedirtti ama gerçekten çok iyi filmdi. Katıldığın için teşekkür ederim ❣️ Ayrıca şehitlerimiz için ince düşüncen gerçekten duygulandırdı

mavilale dedi ki...

ben bu ay için seyrettiğim iki filmi de çok sevdim. animasyonda çok sevimliydi. filmler harika gidiyor.
hayatımın normal akışına dönmesi için başka yol bulamadım gonca. onları hayatımın rutinine katabilir. çok dua ile anarsam daha rahat nefes alabildiğimi fark ettim. sevgiler...

tülin dedi ki...

Merhaba

Sizi tesadüfen buldum ve son paylaşımlarınızı okudum.Şehitlerimizin resmini paylaşıp dua istemeniz büyük hassasiyet. Ben de bir subay annesi olarak çok etkilendim Allah başka acı vermesin.
Sevgiler

mavilale dedi ki...

hoşgeldiniz Tülin Hanım. içim o kadar acıdı ki onları anmadan hiçbir şey yaşamak istemedim. onlar bizim huzurumuz için genç ömürlerini feda etti. yaşamaya devam ama hayatın her anında onları hatırlayıp yâd ederek kendimi daha iyi hissedecektim. amin Rabbim başka acı vermesin, hepsi Allaha emanet olsun. sevgiler