Pages

11 Eyl 2021

Artık Paşabahçe Düşünsün :))


Selamlar
Paşabahçe, su bardaklarına patik giydirmeye karar vermiş. İnternette fiyatlarını görmüşsünüzdür. Çok şükür, elimiz tığ tutuyor. Paşabahçeye o kadar para verecek halimiz yoktu değil mi :)) 

Başta eğlencesine bir tane öreyim, dedim. Aaaa o da nesi, tahmin ettiğimden çok daha işlevsel. Bardakların sehpalarda bıraktığı iz, hep can sıkıcı malum. Bardak altlığı kullanmazsak, sehpalar, değişik boyutlarda dairelerin istilasına uğruyor. :) Patikli bardaklar, bu sorunu kökünden çözüyor. Ayrıca, ben sabahları limonlu sıcak su içerim. Elim hiç yanmadı, Baktım, hem renkli hem işlevsel bir detay, eğlenmeye devam o zaman dedim. Ortaya bu sevimli bardaklar çıktı. 


Bu patikleri yapmak için ölçüt, elinizdeki bardak. 4 zincir çekip, 12 tane ikili trabzan yapıyoruz. ikinci sırada, her trabzana iki defa, üçüncü sırada bir tek, bir çift trabzan yaparak devam ediyoruz. Dediğim gibi elinizdeki bardağın tabanı, ölçümüz. Benim bardak biraz büyük, 400 ml su alabilen altı geniş, üste doğru daralan bir şekli vardı. 5 sıra artırma sırası yaptım. 


Bir sıra, hiç artırmadan sık iğne yapıyoruz. 


Taban rengine geçip, yine hiç artırmadan, bir sıra ikili trabzan yapıyoruz. Yalnız bu sırayı yaparken, alttaki sık iğne sırasının arkasındaki ilmeğe batarak yapıyoruz. Aşağıdaki resimde daha net anlaşılıyor, söylemek istediğim. 


İkinci sırada, bir ilmek normal, ikili trabzan, bir ilmek, alttaki trabzanı önden alıp, üçlü trabzan yapıyoruz. 


Diğer sırada normal ikili trabzan yaptığımız ilmeğe, önden aldığımız üçlü trabzan yapılır, Üçlü trabzan yaptığımız ilmeğe, normal ikili trabzan yapılır. yani çaprazlıyoruz. Renkli sık iğne sırasından sonra 4 sıra, bu şekilde örüyoruz. 


Son olarak, renkli sık iğne sırası geliyor. Burada da benim bardağım yukarı doğru daralan bir şekle sahip olduğu için daraltmalar yaptım. 10 ilmekte bir defa daraltma yaptım, ilk sırada. Diğer sıralarda daraltma yok. 4 sıra renkli sık iğne sırası yaptım. bardağımızın patiği hazır. :))) 
Dediğim gibi zannettiğimden çok daha işlevsel bir ürünmüş. iyi ki yaptım diyorum. Hayata renk katmak adına, sevimli ve çabuk biten bir iş oldu. çok keyif aldım. Artık Paşabahçe düşünsün :))) 
Selametle....



 

4 yorum:

duygu özkan dedi ki...

Çok güzel görünüyor, çok beğendim. Değişik fikirler denemek iyi oluyor. :)

Sevdiğim Günlük dedi ki...

Ay mis gibi olmuş, işlevsel olması da cabası. Emeğinize sağlık :))

deeptone dedi ki...

ne hoş fikir yaa ve ne hoş olmuşlar :)

Ecehan dedi ki...

Sizinkiler pek güzel olumş, elinize sağlık, paşabahçeninkileri de merak ettim aradım bulamadım nette valla ;)