Pages

15 May 2020

Hoşgeldin Bebek

Selamlar 
İki gündür kısıtlanmanın, koronadan kaynaklı değişen yaşamlarımızın etkilerini sonuna kadar hissettim. Benim en küçük kardeşimi ikinci defa anne olmaya hazırlanıyordu. Bebeğimizin doğumu daha haziran ortası gibi bekleniyordu. İki gün önce gece yarısı bir telefon, kardeşim gebelik zehirlenmesi geçiriyormuş, tansiyonu 17/9  ve hastaneye yatırmışlar. Daha önce hiç tecrübe etmediğimiz yeni bir durum. Tabi netten baktım, nedir ne değildir diye. Aman Allah'ım nasıl korkunç şeyler yazıyor. Hem anne, hem bebeğin hayati risklerinden bahsediyor. Doğal olarak endişe tavan yaptı. Çorum'da yaşıyorlar. Aslında çok uzak değil ama bu kısıtlamalar nedeniyle izin almadan yola çıkmak imkansız. Sonra o gece damat beyin kardeşi asker olunca izin konusunu çok düşünmeden eşiyle yola çıktı. Ankara'da yaşıyorlar. bizden daha yakın. Yalnız kalmadılar şükürler olsun. O gece tansiyonuda düştü kardeşimin. Biraz rahatladık. Ertesi gün damat beyin kardeşi annemi, kendi annesini, diğer kardeşimi Sivas'tan alıp, Çorum'a gitti. Bir anda evde nüfus kalabalıklaştı. Öyle olunca ben izin alıp gitme işini ertelemek zorunda kaldım. Annem ve dünürümüz yaşlı insanlar ve ev yeterince kalabalık. Kısacası "salgın nedeniyle hayatlarımız değişti" cümlesinin ne anlama geldiğini iliklerimize kadar hissettik. 
En son gelişme, dün sabah bizim küçük adam birazda mecburen dünyaya geldi. Şu an 33 haftalık, 1.400 gr. O minicik canıyla, düştüğü dünya yurdunda imtihanını vermeye başladı. Genel durumu iyi. Ama yenidoğan yoğun bakımında tabii. Hemşire ablası bu geceyi atlatırsa daha umutlu olacağız dedi. Gece bitmiyor.

Yanına bile gidemediğim ama endişesini yüreğimin en derininde hissettiğim küçük adam, hoşgeldin, bizimle kal. Bu küçük adamın bir ablası var. Adı Hiranur. İki gündür duam "Allah'ım, annesini ve kardeşini Hiranur'a bağışlasın" Amin.


Baktım ki, sadece oturup düşünmek beni depresif yapacak, hobilerime sarılmak en iyisi. Balkondaki takımın minderlerini değiştirmeyi düşündüğümü yazmıştım. Onları yeniledik. Bende balkon dekorunu yenilemek adına, yastık örmeyi planlamıştım. Daha önce ördüğüm sofi karelerini, balkonda kullanmayı düşünüyordum zaten. Teklilere onu kullanınca, ikili koltuk için yastık örmeyi planladım.


Koltuğun ortasına böyle dikdörgen bir yastık düşündüm.


Bu modeli de acayip beğeniyordum. köşelere kare yastık düşününce denemeye karar verdim. Bu işler böyle olmasa bu kadar çabuk bitmezdi. Şimdi bu modelden, bir tane daha öreceğim. 
Yastıkların arkasını örgü yapmamaya karar verdim. İpler bu kadar kıymetliyken :) Yastıkların arkasını uygun kumaşlarla kombin yaptıracağım. Malesef benim bir dikiş makinam yok. Bu süreçte en büyük pişmanlığım oldu. O nedenle terzi bir arkadaşa yaptıracağım. Bakalım bayrama yeni dekorumuz yetişecek mi?


Bu arada sehpa içinde yeni bir örtü öresim var. Alternatifleri değerlendirmeye çalışıyorum. 

Ayrıca bugünlerde, Nurettin Topçu'nun Yarınki Türkiye isimli kitabını okuyorum. Eğitim sendikalarından biri, lise çağındaki çocuklar için hazırladığı bir proje kapsamında , öğrencilere okutuyordu bu kitabı. Çoğu kişi kitabı ağır bulmuştu, öğrencinin düzeyi için. Ama biz bu gençleri zorlamadıkça gerçek kapasitelerini ne biz ne de onlar göremeyecek gibi. Kitap tamam biraz ağır ama emek olmadan yemek olmuyor değil mi. Özetle bir 100 sayfa okudum ama hayran kaldım. Gerçekten her Türk genci okumalı bu kitabı, sağlam ve milli bir ufuk kazanabilmek adına. Daha sonra kitaptan birkaç alıntıyı da paylaşırım inşallah 

Duanıza talibiz. Hayırlı cumalar. Selametle  

7 yorum:

ruşyena dedi ki...

Bebecik sağlıkla, sıhhatle büyüsün inşallah... Ailesine, sevenlerine bugünleri unuttursun, neşe-huzur getirsin... Örgüler, projeler bir harika... Bayramda çok cici bir balkon göreceğimizi müjdeliyorlar...Merakla beklemedeyim... :)

Derya dedi ki...

Çok geçmiş olsun Zeynepcim gerçekten büyük endişe yakınında olamamak, gidememek ne zor böyle bir durumda, çok güçlü olsunlar bir an evvel toparlanıp sağlıklarına kavuşsunla, minik delikanlının çok güçlü olduğuna inanıyorum, sağlıkla büyüsün inşallah, büyür bugünleri hatırlarsınız sonra miniciktin diye. Gözün aydın bu arada.
Hobiler iyi ki varlar çok klişe bir laf gibi olsa da gerçekten iyi ki varlar, şahane şeyler planlıyorsun son halini merakla bekliyorum o keyif dolu alanının, kolay gelsin.. :)

oytunla hayat dedi ki...

İnşallah küçük adam sağlıkla çıkacak o yoğun bakımdan, güzel haberlerini de alacağız inşallah...
Allah analı babalı büyütsün, hayırlı olsun teyzeliğiniz ♥

pelinpembesi dedi ki...

Allah şifa versin hem anneye hem bebeğe. Sağlıkla büyür inşlh. sahurda
tlc kanalında içimdeki canavarlar diye bir programa denk geliyorum ,
neler oluyor şu dünyada dedirtecek cinsten. ne virüsler ne parazitler
bir anda insanı mahvediyor. şu dünya da sağlıklı olmak artık Allahın
takdiri. hep dua lazım.
nurettin topçu okuyan öğrenci çok azdır gibi geliyor. büyükler bile bilmez, ellerde popüler kitaplar. o kadar vakit kaybettiren, oyalayan kitap okunuyor
ki. çocuk hem hevesli olacak hem bilinçli, başka çaresi yok. ya da zorla okutturacak öğretmenler. ben kızıma okutturamıyorum mesela

Gonca dedi ki...

Neyse ki anne ve bebek iyi durumdalar daha da iyi olacaklar Allah ın izniyle :) kirlentler minderler pek güzeller ellerine sağlık.

deeptone dedi ki...

ayy maşallah maşallah düzelir her şey iyileşir yaa. hiranur da ne güzel isim. daha önce öykülerimde kahramanlarıma verdiğim isimlerden. ağaç ev de geldi bugün. konu tam sana göre, belki yapmak istersin, felsefi açıdan anlatırsıın hihi :)

deeptone dedi ki...

iyisin de miii. feriha hanım seni bekliyoooo :), ağaç evi de unutma yaa çünkü tam senin konuuun :)