Pages

26 Oca 2020

tatil zamanı

                   Selamlar
Malumunuz yarıyıl tatilinde bir öğretmenim. Aslında bir yaz çocuğu olarak, kış aktivitesi denince aklıma gelen, sıcak evde oturup, mümkünse kar manzarası seyretmektir. Bu sene olduğu gibi kar bir türlü yağmıyorsa, evde oturup, bilumum sıcak içecek tüketip, kitap okumak ya da film seyretmektir. İşin özeti evde pineklemektir. Ama annemle başka şehirlerde yaşıyoruz. Öyle olunca annemi ziyaret etme isteği, tembellik yapma isteğimin önüne geçiyor. Ve her yıl birkaç günde olsa Sivas’a mutlaka geliyorum.
Hazır gelmişken sevdiğim mekânları gezmek güzel oluyor tabi. Bundan daha güzeli, yeni mekânlar keşfetmek oluyor. 


 Kardeşimle önce sosyal medyada keşfettik. Adı hookah90’lar. Mekâna ilk girişte hayal kırıklığı yaşadık. Sigara içenlere özel duman altı bir yer gibi geldi. Tam çıkacaktık, görevlilerden birine denk gelip, sigara içilmeyen bölüm var mı diye sorduk ve bizi bu harika kısma indirdi. 



 Beğendiğiniz bir köşeye çekilip, kitabınızı okuyabilirsiniz. Kimse sizi rahatsız etmiyor. Sipariş için tepenizde dönen garsonlar yok. Siz bir şey söylemek isterseniz, masalardaki telefonla yukarıyı arayıp, sipariş veriyorsunuz. Girişteki keşmekeş ve duman altı kısımla alakası bile olmayan, tertemiz bir yer. Burada vakit geçirmek son derece keyifli. Daha geniş bir vakitte, yeniden uğrayacağım yerler arasında. 






 Sevgili Derya ile çorap örme seferberliği başlatmış gibiyiz. Değişik yöntemlerle çorap örme denemeleri yapıyorum bu ara. Selmacığımın bloğunda yaptığı açıklama ile 5 şiş çorap örmeyi denedim. Yılın biten ilk kitabı ile birlikte poz verdik. İlber Hoca’nın kitabı yer yer beni hiç ilgilendirmeyen konulara da yer verse, genelde severek okudum. Bazı film önerini not aldım. Bu sene daha çok film seyretmek istiyorum. Çünkü ciddi ciddi ilgimi kaybetmiştim. Yakalamaya çalışıyorum.


Bu arada çorabım bitti. Sivas’ın soğuk havasında hizmet vermeye başladı bile J


Sevgili gonca ve mor düşler kitaplığı’nın başlattığı her aya bir film, bir kitap etkinliği için Wolf okumaya başladım. Umarım ay sonuna yetiştireceğim.



Pazartesi günü eve döneceğim. Tatil dediğin kutlu zamanlar bitmek üzere malum. Yeni okul, yeni heyecana hazırlanmak lazım.
Selametle…

8 yorum:

Kitap Gizi dedi ki...

Ya ne kadar hoş bir mekanmış, bayıldım. Saatlerce kitap okuyabilirim orada. Masal dinler gibi okudum anlatımınızı, mekanın büyüsüne kapılmış bir vaziyette, teşekkürler.

mavilale dedi ki...

ilkay özgür hoş geldiniz. aynen kış evde güzel. sevgiler

mavilale dedi ki...

kitap gizi hoş geldiniz. teşekkür ederim. gerçekten hoş bir mekan. daha uzun süre vakit geçirmek için fırsat yaratacağım inşallah

Derya dedi ki...

Mekan tam benlikmiş :) yeni çoraplar sıcacık giyilmeye başlanmış bile, iyi günlerde kullanın, ben tatil bitsin diye bakıyorum, herkesi sabahtan evden yollayıp özgürlüğüme kavuşmak :)

deeptone dedi ki...

hookah nefis bir yermiş. orda oturup çay kahve eşliğinde kitap okumak ne güzel oluur. iyi tatiller. ama galiba dönüyon gibi. iyi yolculuklaaar. woolf hıhım :) çorap blogcuları topluluğuuuuu hihihi :)

mavilale dedi ki...

teşekkür ederim deryacım. tatile bakış açımız çok denkmiş hahahaha

mavilale dedi ki...

sevgili deep, mekan çok güzeldi gerçekten. giderim yeniden sanırım. geldim evdeyim, çünkü tatil bitiyor fena halde :)

Gonca dedi ki...

Amaa bu mekan çok çok güzel bir mekan. Fotoğrafın içine girmek istedim gerçekten *-*