Pages

5 Ara 2021

Motifli Kazak


Selamlar
Annemin meşhur sözüdür. "Papuca çok güzelsin demişler, tezgaha çıkana kadar ne muştalar yedim demiş" :) Bir kişi ya da durumun son halini görüp, özendiğimizde, sonuca değil süreçteki emeğe vurgu yapmak için söylerdi. 
Bu kazakta bu pozu verdi ama süreç öyle çokta kolay olmadı. Sevgili Ezgi yaptı kazağı. sosyal medyada görenleriniz vardır. Hexagon Hırka. Altıgen motiflerden oluşan bir kazak. Motifler bitince verilen şemaya göre dikmek gerekiyor. 
Pandemi sürecinde Şüheda'da online eğitime geçmişti. Eve kapandığımız dönemlerde kendimizi oyalayacak bir şeyler bulmak şart. Şüheda'da "anne motifleri ben öreyim sen diker misin" dedi. Cevap belli :) 


Çocuk motifleri ördü. Biraz eksik motifimiz vardı. Sınav gündemi yoğunlaştığı bir dönemde motiflerle irtibatımız koptu. Küçük sepette bekleyip duruyordu. Bu ara evdeki iplere çeki düzen verme telaşına düştüm. Yarım işlere el atmanın zamanı gelmişti.  Aldık önümüze motifleri. Ezgi'den şemayı istedik. Sağ olsun Ezgi gönderdi. 


Çok bilen çok yanılır diye güzel bir sözümüz var malum. Bende usta örgücüyüm ya başladım robadan dikmeye. Diktim, diktim diktim....


Konu robadan kolları ve gövdeyi ayırmaya gelince işler hiçte olması gerektiği gibi gitmedi. :)))) Meğer ben çok büyük hata yapmışım. Meğer bu kazağı dikmeye beden kısmından başlamam gerekiyormuş. 😐


Bir yerde robayı oturtabilirim umuduyla sökmeden bedeni dikmeye başladım. 


Bu arada Cumhuriyet Bayramımız geldi. Vanilya Hanım'ın ilgisi o kadar tatlıydı ki. Burada hatırası kalsın istedim. :)


Kızımla başladık, ablanın hırkasını dikmeye. Israrla robayı sökmüyoruz bir yerde oturacak diye. Nasıl ham bir hayal 😖


Diktikçe aslında robayı sökmekten başka şansımız kalmadığını görmeye başladık tabi. Vanilya'nın ruh halinden anlayacağınız üzere, üstümüzde bir bıkkınlık peyda oldu. :) 


Motivasyon Vanilya'dan geldi. El ele verir çözeriz anniş dedi. Sıvadık kolları. 


Eksik motiflerimiz vardı. Bir yandan örüp, bir yandan diktiğimiz bir döneme girdik. İşin kötüsü, ilk aşamada diktiğim her motifi sökmek zorunda kaldım. Diktiğim hiç bir motif doğru yerde değildi. 😨
Kazak deyip geçmemek lazım. Bana bu yaşımda yeniden hayat dersi verdi. "Bin biliyorsan da bir bilene danış" derdi, annem. Ezgi'ye sorsam ya da daha önce diken Hatice'ye sorsam bu travmatik hali yaşamayacağım. Ama o kadar eminim ki doğru yolda olduğumdan :))) 
Bir ara korkmadım değil, işin içinden çıkamayacağım, karizmayı çizdireceğim diye :))) Neyse ki, başardım. 


Öyle uzun yoldan geldi ki, karşısına geçip bir kahve içip, balkon keyfi yapmadan kaldıramazdım. :)) 


Elimdeki angora iplerle motif örüp atmıştım kenara. Kazakta iki ipi birlikte kullanma projesinde elimde patlayan motifler oldu. Atıl kalmasına gönlüm razı olmadı. dediğim gibi evdeki ipleri, hızaya sokma planına da uygun olarak, yaptım bir atkı. Bakalım kime kısmet olacak. 

Selametle...

6 yorum:

uzmanamator dedi ki...

harika olmuş kazağın kuzum yaaa ben de motiflerimi bitireyim sade rengi öresim gelmiyor neden öyle oluyor ki

Gonca dedi ki...

Annenin sözü çok sevdim. Çok haklı. Bazen yaparım ki ben bunu deyip giriyoruz ama işler umduğumuz gibi gitmiyor napalim çay koyup yeniden baslamaktan başka yol kalmıyor. Vanilya hanıma da maşallah 🧿

Derya dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın, her gün bişeyler öğreniyoruz, emeği çok fazla ikinizinde elinize sağlık ortaya çıkan eser diycem artık muhteşem olmuş Zeynepcim sağlıkla kullanılsın. Vanilya hanımın patilerini yerim o ne tatlılık ya, bu arada atkı da muhteşem bayıldım :)

pelinpembesi dedi ki...

Ellerinize sağlık, ana kız muhteşemsiniz. benim kıza daha tığla iğnenin
farkını bile öğretemedim. ortaokula giderken tableti verme karşılığında bir minik parça ördürmüştüm ama onu da bir daha tekrarlatamadım.
her emeğiniz çok güzel!

deeptone dedi ki...

valla maşallah maşallah her şey için :)

deeptone dedi ki...

kasım ayını yazdım ben deee :)